Suomilainen

Fattar inte att ljuset har så mycket påverkan på hur lätt det är att ta sig upp på morgonen. Senaste veckan har jag vaknat varje morgon och jag är så...glad!! Även fast klockan är 6 och jag sovit 5 timmar så går jag omkring med ett såntdär löjligt leende hela dagen:)   
Det är så det ska va!!



Har lite tid öven nu så tänkte berätta om 3 st "tunnelbaneincidenter" som hände mig igår.
Var på väg till Slussen med tunnelbanan och jag sitter längst fram, längst in i en vagn. Först kommer en mamma med barnvagn och sätter sej så hon blockerar lite grann men inte så farligt. Sen kommer ett nästintill
 medvetslöst fyllo och lägger sen typ på sätet bredvid mig och somnar. Så när jag skulle av vid Slussen...så, ja, det gick ju inte eftersom han låg där och sov och flyttade inte på sig. Så jag fick vackert sätta mig ner och vänta tills han skulle gå av i Rådmansgatan. Då var det bara att åka tillbaka mot Slussen och hoppa på tåget mot Norsborg.

Väl på det tåget var det en snubbe som satt och kollade konstant på mig hela resan (inget större problem men jag var fortfarande trött efter fyllo incidenten=p )

Sen när jag var på väg till stan igen var det en medelålders kvinna som kollade på mig i kanske 10 min, sen lägger hon handen på mitt ben och frågar: "Suomilainen?"   (Betyder typ: "Finnländare?"
I all chock får jag bara fram "en ymmerrä" (Jag förstår inte) och sen skulle jag av.
Tror aldrig jag sett min kära far så stolt som när jag berättade det. Och genast kom annalyserna fram: "Det är ögon, kindben, hy, hår" och jag vet inte allt vad de va som gör att jag ser finsk ut (enligt honom). Sen tyckte han att jag ska va stolt över de.Men närru pappa, jag kommer aldrig acceptera min finska sida;) Puss på dig ändå 


Nu ringde precis Johanna och hon ska komma och hänga lite med mig på jobbet:)




En liten hälsning kanske?

Skriv en hälsning här:

Du heter?:
?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat:):

Trackback
RSS 2.0