Gnagande samvete

Jahapp, så var man där igen...bloggstressen har bara väntat på att träda fram. Jag lovade ju att lägga upp bilder från Holland. Det är en del, men med en kopp kaffe, lite Kismi och Bachs Cello Suite ska jag nog klara av att knåpa ihop ett inlägg om de oxå:D




Dag 1 (Onsdag) Resa ner till Malmeauu



 


Glass i en mysig okänd park


Sen middag på en grekisk restaurang 


Efter lite mat och ett glas gott vin blev Elina sugen på en brottningsmatch mot Malmös största träd


Medans jag föredrog att sitta under korkeken och lukta på blommorna♣

Dag 2 (Torsdag) Resan till Holland


Klockan 7.30 och. Pigga som spröda tulpanknoppar beger vi oss mot Holland


Efter 20 min kom vi fram till Öresundsbron


Oändligt


På båten mellan Danmark och Tyskland köpte vi oss en liten kaka=)


 2 timmar in i nordtyskland, närmare bestämt i Hamburg
stannade vi och åt Schnitzel. Hur gott är inte det?!


Och sen drabbades vi av eine deutche schtau


Under tiden vi satt i den passade vi på att posa för kameramannen


Men när vi väl kom fram något försenade såg man blek och trött ut och det enda ord man kunde få fram var "MAAAT"


Som tur var serverades den godaste soppan på denna jord: Deventers Senapssoppa

Dag 3 (Fredag) Alsmeer och Keukenhoff


Dom pigga tulpanknopparna beger sig mot Alsmeer


Jag blir totalimpad innan jag ens hunnit komma in


Så när jag väl kom in och såg alla blommor tappade jag resten av hakan


Här pågår auktion av blommorna för fullt


Och här prövade man fram nya färger


Eftersom all kunskap är bra bestämde jag mig för att lära mig kartan över Alsmeers 1 milion km2



Nu tänker jag inte lägga upp mer idag.

Fortsättnign följer♥

En liten hälsning kanske?

Skriv en hälsning här:

Du heter?:
?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat:):

Trackback
RSS 2.0